woensdag 8 mei 2013

Doeltjes schrappen, uit wil en noodzaak

 #48. Drink een maand lang geen alcohol
Zucht...
Als ik zeg dat ik de hele maand mei geen alcohol drink, word ik raar aangekeken. "Maar het is nu juist zulk lekker terrasweer". Dat klopt! En daarom vind ik het ook wel een klein beetje jammer, maar het is echt nodig! Afgelopen weekend commissieweekend en de daarop volgende Koninginnenacht en -dag hebben iets te veel gevraagd van mijn lichaam. Na deze dagen was mijn immuunsysteem sterk verzwakt, wat ertoe heeft geleid dat ik twee dagen met griep heb gelopen. Een duidelijke hint van mijn lichaam naar m'n verstand dat ik het even rustiger aan moet doen. Zoals één van m'n vriendinnen dat altijd mooi kan zeggen; "Luister naar je lichaam!".
Dat doe ik nu dus noodgedwongen ook! En dat dat moet in de maand mei, waarin we net eindelijk een beetje zon toegediend krijgen, zorgt voor een extra uitdaging. Sterk zijn! Ik weet dat jullie me steunen! ;-)

#10. Bezoek alle hoofdsteden van Nederland - I & II
Afgelopen weekend heb ik weer twee euro mogen sparen: zaterdag heb ik een bezoek gebracht aan een vriend in Den Haag. Na elkaar zo'n negen maanden niet te hebben gezien, hadden we weer een hoop bij te kletsen. Inmiddels  ook plannen gemaakt om samen een aantal van mijn doelen op te pakken. Erg leuk dat er nog best wel wat mensen zijn die me willen helpen bij het realiseren van mijn doelen, fijn te weten dat ik er niet alleen in sta!

Afgelopen zondag heb ik met een vriendin prinsheerlijk (prinsesheerlijk, Koningsheerlijk... verandert daar nu nog iets aan?) in het Stadspark Groningen genoten van het bevrijdingsfestival. Ondanks dat de line-up niet zo interessant was, hadden we gelukkig het weer mee! Chillmodus, mensen kijken en genieten maar! Ultieme invulling van zo'n zonnige, vrije dag en zeker voor herhaling vatbaar!

Beide dagen waren trouwens al een goede challenge voor m'n alcoholloze maand; I made it through! :D

#90. Bij de kapper laat je je haar... 
En nu natuurlijk het doel waarop een aantal van jullie hebben zitten wachten... Wat is er met mijn haar gebeurd? Na verschillende reacties via blog, facebook, whatsapp of persoonlijk contact, viel de keuze op de boblijn... tadaaaaa:


Naar mijn mening nog niet eens heel extreem, maar ik had er zelf toch niet snel voor gekozen. Gelukkig kan ik mijn vriendinnen dus vertrouwen en weten zij best heel goed wat mij staat! Thanks girls!




Volgende week weer een blog in het Engels; IFMA and turning dreams into reality!







Geen opmerkingen:

Een reactie posten